מאגר מידע

  
תולדוט אתר ההיסטוריה מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית

מאגר מידע > פריטים של מילת המפתח  יחסי ישראל-ערב

 נמצאו: 12 טקסטים בכל המאגר.
1 - 2 דפים

טקסט
[12]

תמונה
[3]

ערך לקסיקלי
[1]

וידיאו
[0]

אתרים
[0]
 
 
היסטוריה (2)
משטרים והגות מדינית (9)
מהפכות תרבותיות, פוליטיות וכלכליות (13)
אידיאולוגיות, תנועות וזרמים (3)
דתות והגות דתית (30)
ערים, מדינות ואימפריות (64)
שליטים וממלכות בארץ-ישראל (8)
מלחמות עולם (3)
שואה (52)
המזרח התיכון (44)
יהודים בתפוצות (48)
עליות לארץ ישראל ולמדינת ישראל (14)
מיישוב למדינה (26)
ההיסטוריה של מדינת ישראל (87)
היסטוריה במבט רב-תחומי (72)
היסטוריוגרפיה (36)


הגדרת חשיבות הפריט

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית קרן אבי חי
הסכם השלום בין ישראל לירדן
הסכם השלום בין ישראל לירדן
 

מחברת:   מתיה קם

מילות המפתח: ירדן, רבין, יצחק, תהליך השלום במזרח התיכון, 1991 -, גבולות ישראל, יחסי ישראל-ערב, קלינטון, ביל, המלך חוסיין, הסכם וושינגטון

המידע בדף זה עוסק בהסכם השלום בין ישראל לירדן: ביחסי ישראל-ירדן במאה ה-20, המאבק והמלחמה, המגעים הישירים בערוצים החשאיים, בהצהרת וושינגטון שפתחה את הסכם השלום ובנושאים שהקיף ההסכם. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה, תיכון שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט

עם עובד
ראשית קליטתם של הפליטים הפלסטינים במדינות ערב 1948 - 1949
 

מחבר:   בני מוריס

מילות המפתח: יחסי ישראל-ערב, פלסטינאים, מחנות פליטים

תיאור קליטתם של הפליטים הפלסטינים בארצות ערב תוך הבחנה בין גלי היציאה השונים. בפרק מפורט מצב הפליטים בכל אחת ממדינות ערב, עמדתן של בריטניה וארה"ב לנוכח הבעיה, של ישראל ושל הליגה הערבית. המסקנה של בני מוריס היא שהערבים תבעו את החזרת הפליטים לבתיהם בארץ-ישראל, הן מנימוקים של עשיית צדק והן כדי לחתור תחת יסודות המדינה היהודית ולכן העדיפו את מצבם הארעי  על פני פתרון למצוקתם.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון ומעלה תאריך: תשנ"א-1991 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט

עם עובד
קביה
 

מחבר:   בני מוריס

מילות המפתח: פעולות תגמול, יחסי ישראל-ערב, מדיניות חוץ

תיאור הרקע לפעולת קביה, מהלך הפעולה, הודעת הממשלה והתגובות שעוררה הפעולה בישראל ובעולם. בעקבות הפעולה בקביה חל מהפך באופיין של פעולות התגמול וצה"ל התקיף יעדים צבאיים ערביים ולא עוד כפרים ועיירות. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון ומעלה תאריך: 1996 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט

תכלת : כתב - עת למחשבה ישראלית
מי רצה במלחמת ששת הימים?
 

מחבר:   מיכאל אורן

מילות המפתח: מלחמת ששת הימים, יחסי ישראל-ערב

סקירת האירועים ההסיטוריים שקדמו לפרוץ מלחמת ששת הימים תוך פולמוס עם הגישה שמייצגים ההיסטוריונים החדשים ולפיה ישראל הייתה מעוניינת במלחמה עם הערבים. המאמר מביא ראיות נגד טענה זו בהסתמך על המסמכים הדיפלומטיים הישראליים מן התקופה שקדמה ל- 5 ביוני 1967. התמונה העולה מן המאמר היא של מדינה ומנהיגות מלאות חששות עמוקים מפני עימות צבאי, ועושות כל שבכוחן כדי למנוע עימות כזה, כמעט בכל מחיר.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון ומעלה תאריך: אביב, 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט

רמות
היסטוריה וזיכרון במערכת החינוך : הסכסוך הישראלי-הערבי בראי ספרי הלימוד להיסטוריה בישראל, 1948 - 2000 : מסקנות
 

מחבר:   אלי פודה

מילות המפתח: פליטים, ספרי לימוד, יחסי ישראל-ערב, הוראת היסטוריה

ניתוח האופן שבו מיוצגת סוגיית הפליטים הפלסטיניים בספרי הלימוד מלמד כי במהלך השנים חלו שינויים משמעותיים בנרטיב ההיסטורי הישראלי. את הנרטיב הציוני הקלסי המירו תפיסות רוויזיוניסטיות והדבר גרר תגובת נגד. הכותב נוקט עמדה אישית התומכת בצמיחתו של נרטיב חלופי. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תשס"ב - 2002 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט

רמות
היסטוריה וזיכרון במערכת החינוך : הסכסוך הישראלי-הערבי בראי ספרי הלימוד להיסטוריה בישראל, 2000-1948 : הקדמה
 

מחבר:   אלי פודה

מילות המפתח: ספרי לימוד, יחסי ישראל-ערב, הוראת היסטוריה

המאמר בוחן את תפקידם של ספרי לימוד בעיצוב הזיכרון הקולקטיבי. במאמר תיאור הקשיים המתודולוגיים הקיימים במחקר של ספרי לימוד וסקירת המחקרים הקיימים בנושא הצגת הסכסוך הישראלי-ערבי בספרי הלימוד. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תשס"ב - 2002 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט

רמות
היסטוריה וזיכרון במערכת החינוך : הסכסוך הישראלי-הערבי בראי ספרי הלימוד להיסטוריה בישראל, 2000-1948 : היסטוריה, ספרי לימוד וזיכרון
 

מחבר:   אלי פודה

מילות המפתח: ספרי לימוד, יחסי ישראל-ערב, הוראת היסטוריה

המאמר סוקר את הגישות הקיימות בשיח האקדמי-החינוכי בישראל ביחס להוראת ההיסטוריה. הראשונה היא הגישה הלאומית-הממסדית שאותה מייצג מיכאל זיו, השנייה היא האסכולה הביקורתית-האקדמית שאותה מייצג צבי אדר והתפיסה השלישית, שניסתה למצוא את שביל-הביניים באמצעות סינתזה ומייצגיה הם  מיכאל הנדל וי' פאפוריש. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תשס"ב - 2002 שפה: עברית 
 
 נמצאו: 12 טקסטים בכל המאגר.
1 - 2 דפים
אטלס תולדוט | לקסיקון תולדוט